28 February 2012

Jak zrobić małego kotka?(How make small cat?)

Potrzebujemy :
*Szydełka ( ja użyłam 2,5 mm , wiadomo im szydełko mniejsze tym praca mniejsza )
*Wełna ( kolor dowolny oczywiście , też nalezy pamiętać , że jeżeli kotek ma być niewielkich rozmiarów używamy jak najcięszej wełny)
*Wypełniacz
*Nitki do wyszywania pyszczka itp. , ozdoby
Mój kotek ma ok. 5 cm .



To zaczynamy :
Głowa i brzuszek :


1.2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2.2 półsłupki w jednym oczku /x6 ( mamy 12 oczek w rzędzie )
3.1 półsłupek w 1 oczku , w drugim oczku robimy 2 półsłupki /x6 (mamy 18 oczek w rzędzie )
4.Przerabiamy dookoła 18 oczek
5.Przerabiamy dookoła 18 oczek
6.(zwężamy) 1 półsłupek w pierwszym oczku , drugie oczko omijamy /x6 ( mamy 12 oczek w rzędzie )
Wypychamy
7.(zwężamy) pierwsze oczko omijamy w drugim oczku robimy 1 półsłupe /x6( mamy 6 oczek )
8. Przerabiamy dookoła 6
9. 2 półsłupki w jednym oczku /x6 ( mamy 12 oczek )
10. Przerabiamy dookoła 12
11. Przerabiamy dookoła 12
12. 1 półsłupek w 1 oczku , w drugim oczku robimy 2 półsłupki /x6 ( mamy 18 oczek w rzędzie )
13. Przerabiamy dookoła 18
14. (zwężamy) 1 półsłupek w pierwszym oczku , drugie oczko omijamy /x6 ( mamy 12 oczek w rzędzie )
Wypychamy
15. (zwężamy) 1 oczko omijamy w drugim robimy 1 półsłupek /x6 ( mamy 6 oczek )
16. Zszywamy

Uszka : (x2)
1. 2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2. w pierwszym oczku 1 półsłupek , w drugim 2 półsłupki /x3 ( mamy 9 oczek w rzędzie )
3. Zostawiamy dłuższy kawałek wełny
UWAGA: Jeżeli uszka pierwotnie nie mają kształtu uszu kota , obszywam je dookoła wełną starając się nadać im kształ trójkątów.
Ręce i nóżki : (x4)

1.2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2.Przerabiamy dookoła 6 oczek
3.(zwężamy ) w pierwszym oczku 1 półsłupek , drugie oczko omijamy /x3 ( mam 3 oczka w rzędzie)
4.Przerabiamy dookoła 3
5.Przerabiamy dookoła 3
6.Przerabiamy dookoła 3
7.Zostawiamy dłuższy kawałek wełny
8.NIE WYPYCHAMY

Ogon :

1.2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2.Przerabiamy dookoła 6 oczek
3.3. Przerabiamy dookoła 6 oczek
4.(zwężamy) w pierwszym oczku 1 półsłupek , drugie oczko omijamy /x3 ( mam 3 oczka w rzędzie)
5.Przerabiamy dookoła 3
6.Przerabiamy dookoła 3
7.Przerabiamy dookoła 3
8.Przerabiamy dookoła 3
9.Zostawiamy dłuższy kawałek wełny

Całość zszywamy , wyszywamy , ozdabiamy :) i kocidło gotowe .
Dobrej zabawy życzę !!
P.S. Jak by coś było nie czytelne/niezrozumiałe to piszcie .
Ściskam , słonka życzę.

34 comments:

Jagna said...

śliczny maluszek :)

Unknown said...

muszę kiedyś spróbować swoich sił

Kropelka said...

Slodkie malenstwo!
Serdecznie Cie pozdrawiam:)

dudqa said...

łanie opisany kursik tylko dla mnie to jakaś czarna magia :) moze kiedyś spróbuje ponownie z szydełkiem

olllq said...

Śliczny kotek .

Myśli pisane said...

fantastyczny !

Eliza/Tuome said...

jaki słodki maluszek ^^ dzięki za tutka :)

Beaśka said...

Słodziak, muszę go zrobić. Dziekuję za wzór:)

Anonymous said...

witaj śliczne laleczki robisz i wogóle wszystko jest super :) pozdrawiam

Unknown said...

Uroczy kiciuś :) Uwielbiam szydełkować ^^ Za pomocą włóczki i szydełka można stworzyć wszystko ^^

ZAPRASZAM do mnie na moje wyroby szydełkowe :)

tychna said...

boski!
normalnie jutro lecę do pasmanterii po wełnę

Unknown said...

wow, musze koniecznie machnac szydlem :)))moze w weekend sie uda :)))

Beaśka said...

Sorki, jak składasz uszka, bo mi miś wychodzi , taki z kocim ogonem:)

muslitotek said...

Witaj :)
Mam ambitny plan zrobic takiego kotka dla swego nienarodzonego jeszcze dziecia :)

Nie moge zrozumiec opisu raczek i nozek. Napisalas :1 oczko i 6 slupkow..powstaje male koleczko i 6 oczek...
Mam maly rozumek :) jak powstaje te koleczko?? Czy mam polaczyc te polslupki razem???

muslitotek said...

I jeszcze jedno pytanko :) upierdliwa jestem :)

Przy glowce i brzuszku: po tym jak zostaje nam 12 oczek i zaczynamy zwezanie -jedno oczko pomijamy w drugim robimy polslupek (razy3)...powinno nam zostac 6 oczek...jak?? Po 3 razach z 12 oczek zostaje mi-9 :)

Pieknie dziekuje za wyjasnienie!!

stokrotka said...

Muslitotek już się biore za popraki :) , dziękuję za wychwycenie błedów :) Pozdrawiam!

Szydełkowy Salonik said...

Super dzieki! wczoraj właśnie wydziergałam kiciusia tylko te uszka... Czy napewno są dobrze opisane? czy je sie skada? mi wychodzą take okrągłe jak dla myszki :o)) prosze o pomoc :o))
Pozdrawiam- Kasia

muslitotek said...

Wielkie dzieki!!

Jeszcze rozwiaz sprawe uszek i bede sie brala do roboty :)

Pozdrawiam i posylam slonko :)

stokrotka said...

Jeśli uszka nie mają kształtu pożądanego, obszywam je wełną dookoła starając się nadać im kształt trójkątów .
Pozdrawiam.

Szydełkowy Salonik said...

Własnie przyszywam uszka to ostatni etap mojej pracy :o)
Zrobiłam troszeczkę inaczej niż piszesz
"1. 2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2. w pierwszym oczku 1 półsłupek , w drugim 2 półsłupki" nie powtarzam tej części i powstaje właśnie trójkącik :o))

Pozdrawiam cieplutko i jeszcze raz serdecznie dziekuję za tutka. Kotek jest prezentem dla mojego starszego synka który wędruje we wtorek do szpitala więc kotek powędruje z nim i będzie go "pilnował" Buziaki

muslitotek said...

No i wszystko jasne :) dziekuje pieknie :)

Coraline said...

Kociak mega! 5 cm? PODZIWIAM!
Pozdrawiam serdecznie

Beaśka said...

Kociak już się urodził. Przeżywa straszne przygody na moim blogu. Jeszcze raz serdecznie dziękuję:)

Anonymous said...

Bardzo dziękuję za opis! Lalę juz zrobiłam z Twojego opisu, i słodką owce też spróbuję zrobić... Pozdrawiam!
-----Renata----------

Ania Krymarys - Godyń said...

No nie, zakochałam się w tym kotku i w ogóle w Twoich pracach! No i lipa - oczywiście, że sobie takich nie zrobię! A może się uprę? Pozdrawiam cieplutko i jeszcze tu u Ciebie pobuszuję :)

sagap said...

Kotek i wszystkie maskotki są prześliczne! Gratuluję talentu i bloga, który ogląda się z przyjemnością. Pozdrawiam serdecznie:)

nadzieja512 said...

Bardzo, bardzo dziękuję, ze dzielisz się umiejętnosciami, że nie chowasz ich tylko dla siebie...długo szukałam sposobu na zrobienie maskotki...Pozdrawiam i zyczę wielu nowych pomysłów

blogerzaby said...

Fantastyczna kicia, dzieki za schemat, bardzo mi sie przydał :*

Magda said...

Jestem pod wrażeniem Twoich prac szydełkowych! Są śliczne, perfekcyjne wykonane, gratuluję talentu! Próbowałam zrobić laleczkę i kotka wg Twoich instrukcji, ale nie wiem dlaczego, nie wiem co robię źle ale zawsze dolna część głowy, która jest zwężana nie jest taka ścisła tzn widać duże oczka i tak dzieje się za każdym razem a próbowałam kilka razy i także z innych wzorów na innych stronach i efekt ten sam. A na zdjęciach Twoich czy innych gotowych maskotek/lalek wszystkie oczka są ściśnięte równomiernie nie ma żadnych dziur. Mam nadzieję że wytłumaczyłam zrozumiale ;) Od czego to może zależeć ?
Pozdrawiam serdecznie

Anna said...

Hej świetny kotek:)
inspirując się nim wykonałam własnego:)
zapraszam do mnie na fotoelfikowo.blogspot.com

mojapolka said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Sure would love the cat in English Please, my email address is lorenehorton52@gmail.com Thank you

Lorene

Rękodzieło Jadzi said...

Ale słodziak, pozdrawiam

Érica said...

É lindo. Vou tecer para acompanhar duas bonecas! Obrigada pelo padão!