28 February 2012

Jak zrobić małego kotka?(How make small cat?)

Potrzebujemy :
*Szydełka ( ja użyłam 2,5 mm , wiadomo im szydełko mniejsze tym praca mniejsza )
*Wełna ( kolor dowolny oczywiście , też nalezy pamiętać , że jeżeli kotek ma być niewielkich rozmiarów używamy jak najcięszej wełny)
*Wypełniacz
*Nitki do wyszywania pyszczka itp. , ozdoby
Mój kotek ma ok. 5 cm .



To zaczynamy :
Głowa i brzuszek :


1.2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2.2 półsłupki w jednym oczku /x6 ( mamy 12 oczek w rzędzie )
3.1 półsłupek w 1 oczku , w drugim oczku robimy 2 półsłupki /x6 (mamy 18 oczek w rzędzie )
4.Przerabiamy dookoła 18 oczek
5.Przerabiamy dookoła 18 oczek
6.(zwężamy) 1 półsłupek w pierwszym oczku , drugie oczko omijamy /x6 ( mamy 12 oczek w rzędzie )
Wypychamy
7.(zwężamy) pierwsze oczko omijamy w drugim oczku robimy 1 półsłupe /x6( mamy 6 oczek )
8. Przerabiamy dookoła 6
9. 2 półsłupki w jednym oczku /x6 ( mamy 12 oczek )
10. Przerabiamy dookoła 12
11. Przerabiamy dookoła 12
12. 1 półsłupek w 1 oczku , w drugim oczku robimy 2 półsłupki /x6 ( mamy 18 oczek w rzędzie )
13. Przerabiamy dookoła 18
14. (zwężamy) 1 półsłupek w pierwszym oczku , drugie oczko omijamy /x6 ( mamy 12 oczek w rzędzie )
Wypychamy
15. (zwężamy) 1 oczko omijamy w drugim robimy 1 półsłupek /x6 ( mamy 6 oczek )
16. Zszywamy

Uszka : (x2)
1. 2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2. w pierwszym oczku 1 półsłupek , w drugim 2 półsłupki /x3 ( mamy 9 oczek w rzędzie )
3. Zostawiamy dłuższy kawałek wełny
UWAGA: Jeżeli uszka pierwotnie nie mają kształtu uszu kota , obszywam je dookoła wełną starając się nadać im kształ trójkątów.
Ręce i nóżki : (x4)

1.2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2.Przerabiamy dookoła 6 oczek
3.(zwężamy ) w pierwszym oczku 1 półsłupek , drugie oczko omijamy /x3 ( mam 3 oczka w rzędzie)
4.Przerabiamy dookoła 3
5.Przerabiamy dookoła 3
6.Przerabiamy dookoła 3
7.Zostawiamy dłuższy kawałek wełny
8.NIE WYPYCHAMY

Ogon :

1.2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2.Przerabiamy dookoła 6 oczek
3.3. Przerabiamy dookoła 6 oczek
4.(zwężamy) w pierwszym oczku 1 półsłupek , drugie oczko omijamy /x3 ( mam 3 oczka w rzędzie)
5.Przerabiamy dookoła 3
6.Przerabiamy dookoła 3
7.Przerabiamy dookoła 3
8.Przerabiamy dookoła 3
9.Zostawiamy dłuższy kawałek wełny

Całość zszywamy , wyszywamy , ozdabiamy :) i kocidło gotowe .
Dobrej zabawy życzę !!
P.S. Jak by coś było nie czytelne/niezrozumiałe to piszcie .
Ściskam , słonka życzę.

33 comments:

Jagna said...

śliczny maluszek :)

MamaKini said...

muszę kiedyś spróbować swoich sił

Kropelka said...

Slodkie malenstwo!
Serdecznie Cie pozdrawiam:)

dudqa said...

łanie opisany kursik tylko dla mnie to jakaś czarna magia :) moze kiedyś spróbuje ponownie z szydełkiem

olllq said...

Śliczny kotek .

Madziorek said...

fantastyczny !

Tuome said...

jaki słodki maluszek ^^ dzięki za tutka :)

Beaśka said...

Słodziak, muszę go zrobić. Dziekuję za wzór:)

misiaczki0208 said...

witaj śliczne laleczki robisz i wogóle wszystko jest super :) pozdrawiam

Wilandra said...

Uroczy kiciuś :) Uwielbiam szydełkować ^^ Za pomocą włóczki i szydełka można stworzyć wszystko ^^

ZAPRASZAM do mnie na moje wyroby szydełkowe :)

tychna said...

boski!
normalnie jutro lecę do pasmanterii po wełnę

iza said...

wow, musze koniecznie machnac szydlem :)))moze w weekend sie uda :)))

Beaśka said...

Sorki, jak składasz uszka, bo mi miś wychodzi , taki z kocim ogonem:)

muslitotek said...

Witaj :)
Mam ambitny plan zrobic takiego kotka dla swego nienarodzonego jeszcze dziecia :)

Nie moge zrozumiec opisu raczek i nozek. Napisalas :1 oczko i 6 slupkow..powstaje male koleczko i 6 oczek...
Mam maly rozumek :) jak powstaje te koleczko?? Czy mam polaczyc te polslupki razem???

muslitotek said...

I jeszcze jedno pytanko :) upierdliwa jestem :)

Przy glowce i brzuszku: po tym jak zostaje nam 12 oczek i zaczynamy zwezanie -jedno oczko pomijamy w drugim robimy polslupek (razy3)...powinno nam zostac 6 oczek...jak?? Po 3 razach z 12 oczek zostaje mi-9 :)

Pieknie dziekuje za wyjasnienie!!

stokrotka said...

Muslitotek już się biore za popraki :) , dziękuję za wychwycenie błedów :) Pozdrawiam!

Katarzyna said...

Super dzieki! wczoraj właśnie wydziergałam kiciusia tylko te uszka... Czy napewno są dobrze opisane? czy je sie skada? mi wychodzą take okrągłe jak dla myszki :o)) prosze o pomoc :o))
Pozdrawiam- Kasia

muslitotek said...

Wielkie dzieki!!

Jeszcze rozwiaz sprawe uszek i bede sie brala do roboty :)

Pozdrawiam i posylam slonko :)

stokrotka said...

Jeśli uszka nie mają kształtu pożądanego, obszywam je wełną dookoła starając się nadać im kształt trójkątów .
Pozdrawiam.

Katarzyna said...

Własnie przyszywam uszka to ostatni etap mojej pracy :o)
Zrobiłam troszeczkę inaczej niż piszesz
"1. 2 oczka łańcuszka , 6 półsłupków w pierwszym oczku łańcuszka ( mamy małe kółeczko i 6 oczek ) , następnie robimy ..
2. w pierwszym oczku 1 półsłupek , w drugim 2 półsłupki" nie powtarzam tej części i powstaje właśnie trójkącik :o))

Pozdrawiam cieplutko i jeszcze raz serdecznie dziekuję za tutka. Kotek jest prezentem dla mojego starszego synka który wędruje we wtorek do szpitala więc kotek powędruje z nim i będzie go "pilnował" Buziaki

muslitotek said...

No i wszystko jasne :) dziekuje pieknie :)

Coraline said...

Kociak mega! 5 cm? PODZIWIAM!
Pozdrawiam serdecznie

Beaśka said...

Kociak już się urodził. Przeżywa straszne przygody na moim blogu. Jeszcze raz serdecznie dziękuję:)

Anonymous said...

Bardzo dziękuję za opis! Lalę juz zrobiłam z Twojego opisu, i słodką owce też spróbuję zrobić... Pozdrawiam!
-----Renata----------

Ania Krymarys - Godyń said...

No nie, zakochałam się w tym kotku i w ogóle w Twoich pracach! No i lipa - oczywiście, że sobie takich nie zrobię! A może się uprę? Pozdrawiam cieplutko i jeszcze tu u Ciebie pobuszuję :)

sagap said...

Kotek i wszystkie maskotki są prześliczne! Gratuluję talentu i bloga, który ogląda się z przyjemnością. Pozdrawiam serdecznie:)

nadzieja512 said...

Bardzo, bardzo dziękuję, ze dzielisz się umiejętnosciami, że nie chowasz ich tylko dla siebie...długo szukałam sposobu na zrobienie maskotki...Pozdrawiam i zyczę wielu nowych pomysłów

blogerzaby said...

Fantastyczna kicia, dzieki za schemat, bardzo mi sie przydał :*

Magdalena said...

Jestem pod wrażeniem Twoich prac szydełkowych! Są śliczne, perfekcyjne wykonane, gratuluję talentu! Próbowałam zrobić laleczkę i kotka wg Twoich instrukcji, ale nie wiem dlaczego, nie wiem co robię źle ale zawsze dolna część głowy, która jest zwężana nie jest taka ścisła tzn widać duże oczka i tak dzieje się za każdym razem a próbowałam kilka razy i także z innych wzorów na innych stronach i efekt ten sam. A na zdjęciach Twoich czy innych gotowych maskotek/lalek wszystkie oczka są ściśnięte równomiernie nie ma żadnych dziur. Mam nadzieję że wytłumaczyłam zrozumiale ;) Od czego to może zależeć ?
Pozdrawiam serdecznie

Anna said...

Hej świetny kotek:)
inspirując się nim wykonałam własnego:)
zapraszam do mnie na fotoelfikowo.blogspot.com

Kasia Letner said...
This comment has been removed by the author.
Lorene Horton said...

Sure would love the cat in English Please, my email address is lorenehorton52@gmail.com Thank you

Lorene

Rękodzieło Jadzi said...

Ale słodziak, pozdrawiam